Studiu de caz: recuperare prima poziție SEO

recuperare prima pozitie seo

Vorbim în acest articol despre un site care are deja vechime, care a fost stabil pentru o perioadă bună de timp. Nu era foarte deranjat de competiție, pentru că, sincer, nu prea exista la momentul respectiv.

Voi analiza căderea siteului cu câte patru și cinci poziții, cum s-a ridicat pe acele cuvinte cheie și cum a urcat pe altele. Voi enumera câțiva pași pentru a repara anumite greșeli evidente, dar și cum se pot evita anumite situații neplăcute.

crestere seo

Majoritatea posesorilor de siteuri nu dau importanță mentenanței

Este un punctul de plecare, de fapt. Fie că vorbim de un update făcut de compania hosting pe server și versiunea de php intră în conflict cu anumite rânduri de cod din site, fie că ai un CMS și anumite module o iau razna sau eventualitatea unui atac asupra siteului, o grijă mai mare și să ai pe speedial un webmaster nu strică 🙂 Un alt exemplu pe care îl pot da este un site dinamic, la care se tot schimbă ceva, fie că vorbim de content sau funcționalități alte siteului.

În cazul nostru vorbim de un update făcut la server și niște scripturi care dădeau rateu (nu e cea ma bună expresie pentru „have failed”, nu?). Pe lângă faptul că făceau un error_log gras cât porcul de Crăciun, încărcau siteul cu 1.2 secunde mai greu. Dar în cazul meu erau două divuri generate de acele erori și care stricau versiunea de mobil. Deși, sigur vor exista oameni care vor spune că așa ceva nu există, e greșit. Un bot Google este super sensibil la versiunea de mobil, așa că dacă nu va reuși să citească conținutul cum trebuie (un div care împiedică afișarea textului, de exemplu), va penaliza acel site. Eu am pățit asta cu trei clienți și la fiecare „reparație” a existat o urcare de minim două locuri.

Hostingul… bată-l vina!

Pe scurt, am ajuns de la 5.4 secunde timp de încăcare la sub 0.25 secunde. Da, 5.4 secunde cu tot cu minimalizare de CSS, JS, cacheuit de vreo 3 ori, super CDN-uri! Am scurtat niște linii de PHP, pe altele le-am eliminat, chiar dacă a însemnat eliminarea unor funcționalități. Siteul era înainte la Romarg ș l-am mutat la xservers. Și nu! Nu mi-am luat bani pentru reclamă 🙂 ! Am tot apelat la suportul tehnic de la Romarg. Dar îmi tot spuneau că este vina siteului, îmi recomandau să folosesc litespeed cache și oricum aveam parte de atitutdinea aia de ITist care se crede infailibil. Oameni buni! Oricine greșește sau poate învăța ceva nou. Indiferent că vorbim de suport tehnic, web designer, developer, QA etc., putem să dăm cu bățul în baltă sau mai rău, cu mucii în fasole. Mă rog, toți în afară de mine, eu sunt super tare.

După cum spuneam, am vorbit cu al meu client și am mutat siteul la xservers. Am mai făcut o optimizare de imagini și am schimbat puțin rezultatul analizei de pe Google PageSpeed Insights. De la scor 36 la 93 pe mobil și 95 pe desktop.

incarcare rapida a siteului

Pe lângă  hosting am comandat și un certifical SSL!

De multe ori este bine să mai verificăm Webmaster Tools. Sec, nu? Ideea este că dacă în 2010 siteul era bine pus la punct, există marea posibilitate să se mai fi schimbat ceva în șapte ani. În cazul meu, siteul este unul cu vechime, prin urmare, mai aveam un avantaj de care să mă leg. Dar multe lucruri care au fost lăsate de izbeliște. În situația clientului meu, sitemapul crăpase. Lucru care mi-a adus o penalizare mare, cu siguranță.

eroare sitemap seo

Link-urile și contentul bun sunt și ele aici, să vină Iohaaaanniiiis!

Da, am făcut și analiză de content, de meta taguri, de linkuri și am luat măsurile necesare. La conținut am avut ceva bătăi de cap, pentru că ce era urcat nou încălca multe reguli de „bună conduită”. Apoi, am avut ceva de făcut și pe la meta taguri, deoarece ele nu prea aveau legătură cu ce era în conținutul textului. Am mai lucrat și la lizibilitatea textului, pentru că aveam niște fraze cât China.

probleme text seo

Apoi, am făcut un schimb de linkuri cu un site cu page rank mare. Este un client de al meu căruia i-am făcut un site acum ceva ani și care stă bine pe căutări, deoarece are grijă de site periodic și „ma dă o bere din când în când” 🙂 Glumesc! E unul din oamenii care mă solicită pentru mentenanță, pentru că SEO i-am făcut bine acum vreo trei ani. Am auzit de la altcineva care face siteuri, chiar prin Iunie, că nu e bine să faci schimb de linkuri, pentru că te trage în jos. Evident, dacă cel puțin unul din siteuri are page rank slab sau face black SEO, e foarte rău și vei pca în cap.Dar dacă sunt două siteuri crescute în timp, care au content bun și nu s-au intersectat vreodată cu tehnici „neloiale”, siteurile vor avea de câștigat. Cât de stupid e să crezi că daci link exchange cu un site cu page rank cât Casa Poporului, vei avea de suferit?!

După toate acestea și încă ceva ingrediente din bucătăria proprie (dar pe care le voi redacta în viitor pe blog), siteul și-a recuperat poziția de lider . Ba mai mult, a mai tras câteva cuvinte cheie după el.

pozitii cuvinte cheie google

Concluzie: Trebuie făcută mentenanță, trebuie cercetat wemaster tools periodic, trebuie cumpărat certificat SSL, este imperativă cercetarea de erori de CSS. Viteza de încărcare a siteului este în topul criteriilor de SEO, în opinia mea chiar primul. Aici vorbim de hosting, dar și de partea de programare: javascripturi care pot încărca greu siteul, funcții de PHP care nu îș au rostul sau pot fi „scurtate”. Apoi contentul! Și norocul să aveți un client pasionat de subiect și care să stea cot la cot cu tine la scris texte și analizat rapoarte pe site 🙂

Alte sfaturi de SEO găsiți și în acest articol: Câteva chestii de bază și sfaturi de SEO

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *