M-am lovit mai devreme de poblema asta și m-am gândit în mărinimia și înțelepciunea mea să împărtășesc soluția cu restul planetei. Nu de alta, dar și eu mă lovesc de niște mici probleme uneori și sunt niște rezolvări atât de simple sau direct în fața mea.
Am mutat serverul de mail al unui client de pe hostingul shared pe GSUITE. Recomand cu căldură, e 4 euro pe lună de user și ai cam toate funcționalitățile de la Gmail, plus încă alte câteeva chestii foarte utile. Și evident că m-am lovit de eroare.
Prima dată am descărcat mailurile vechi
Vorbim de aproape 2GB de mailuri. Există varianta cu export de mailuri în format MBOX (dar și alte formaturi), însă, personal recomand importul prin POP direct din Gmail. Dai la Settings, apoi la Accounts and Import, apoi Check mail from other accounts. Ulterior va tebui să introduci datele de pop de la serverul vechi, iar în câteva ore se vor importa toate mailurile. Mi se pare foarte practic, ușor și mult mai sigur, deoarece de multe ori, importurile și exporturile de mailuri mai crapă.
Apoi am dat de minunăția de eroare
A venit momentul în care a trebuit să pun la loc pe Outlook acea adresă de mail. Am pus toate datele de autentificare și serverele de la Gmail (detalii aici), și am primit eroarea de mai jos:
Am citit și eu după câteva peripeții și am aflat că Gmail a impus anumite măsuri de securitate sporite. Iar cele mai multe versiuni de Outlook nu îndeplinesc aceste condiții.
Aș că va trebui să intrați în consola de administare Gsuite, să accesați Setările de securitate (https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps), apoi să bifați a 2-a opțiune (vezi mai jos):
Apoi, va merge să te conectezi prin Outlook, mailurile se vor descărca, iar lumea va fi mai frumoasă 🙂 Oricum, ciudată chestie și am văzut că se manifestă la versiunile mai noi de Outlook, Outlook Express sa aplicația aceea nativă de mailuri de la Windows.